Klawisze Dostępności
Deklaracja Dostępności
Urząd Miejski w Kłobucku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: bip.gminaklobuck.pl
Data publikacji strony internetowej: 01.12.2015 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych - niezgodności i wyłączenia dotyczą:
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 21.09.2020r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urzędu Miejskiego w Kłobucku.
Strona internetowa posiada możliwość skalowania wielkości czcionek aby umożliwić korzystanie osobom słabowidzącym, a także wersję wysokokontrastową pomocną osobom z zaburzoną identyfikacją kolorów.
Na stronie można korzystać z typowych skrótów klawiszowych właściwych dla przeglądarek Mozilla Firefox, Google Chrome, Edge / Internet Explorer, Opera a dodatkowo:
- ALT + 9 – spis skrótów klawiszowych (Klawisze Dostępności)
- ALT + 1 - wersja kontrastowa
- ALT + 2 - jak korzystać z BIP
- ALT + 3 - menu przedmiotowe
- ALT + 4 - menu podmiotowe
- ALT + 5 - mapa witryny
- ALT + 6 - przejdź do treści strony
- TAB – przejście do kolejnego elementu
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności:
Anna Klama
tel. 034 31 00 171
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Budynek Urzędu Miejskiego w Kłobucku przy ul. 11 Listopada 6 pozwala na dostęp osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich jedynie na poziomie parteru w budynku od strony ul. Bohaterów Bitwy pod Mokrą, gdzie znajduje się sala sesyjna oraz Wydział Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Nieruchomościami.
Przed budynkiem od strony ul. Bohaterów Bitwy pod Mokrą znajduje się jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Budynek Urzędu Miejskiego w Kłobucku przy ul. Zamkowej 12 również pozwala na dostęp osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich jedynie na poziomie parteru, gdzie znajduje się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.
Przed budynkiem znajduje się jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Od 2 marca 2020r. w Urzędzie Miejskim w Kłobucku została wprowadzona usługa „Mobilny urzędnik”. Jest ona skierowana do mieszkańców Gminy Kłobuck, którzy z powodu niepełnosprawności lub wieku doświadczają problemów z poruszaniem się w stopniu uniemożliwiającym im samodzielną wizytę w siedzibie urzędu.
O pomoc "Mobilnego Urzędnika" można wystąpić na kilka sposobów:
Zgłoszenia są obsługiwane w każdy wtorek w godzinach 10.00 - 14.00 w kolejności ich przyjęcia. Pracownik odpowiedzialny za wykonanie usługi kontaktuje się z mieszkańcem, aby ustalić sposób załatwienia sprawy i dogodny dla niego termin wizyty.
W ramach wizyty: udziela pomocy w wypełnieniu dokumentów, przyjmuje wypełnione i podpisane dokumenty i dostarcza je w zamkniętej kopercie do sekretariatu w Urzędzie w dniu ich otrzymania.
Usługa ta jest realizowana w granicach administracyjnych Gminy Kłobuck.
W sprawie realizacji uprawnienia wynikającego z ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243), która daje osobom niesłyszącym i doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie.
W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług w Urzędzie Miejskim w Kłobucku, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w Sekretariacie Urzędu, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:
e-mail na adres:
faksem na nr 034 317 26 61,
telefonicznie na nr 034 31 00 150
drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Kłobucku, ul. 11 Listopada 6, 42-100 Kłobuck
Nazwa pliku | Publikacja | Rozmiar | ||
---|---|---|---|---|
Kategoria: Deklaracja dostępności BIP [ 5 ] | ||||
![]() |
Deklaracja Dostępności BIP - pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 88
|
20-09-22 11:26 Pastuszka Anna |
78.44KB | |
![]() |
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 - pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 360
|
20-09-30 09:26 Pastuszka Anna |
62.93KB | |
![]() |
Ocena zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 84
|
20-10-05 10:28 Pastuszka Anna |
57.44KB | |
![]() |
druk zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza - doc
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 69
|
20-10-05 10:29 Pastuszka Anna |
13KB | |
![]() |
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego - stan w dn. 01.01.2021r.
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 56
|
21-03-24 11:09 Pastuszka Anna |
107.57KB | |
Redakcja strony: Deklaracja dostępności BIPRejestr zmian
Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl