Alt + 9

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Jak korzystać z BIP: Alt + 2
  • Menu Przedmiotowe: Alt + 3
  • Menu Podmiotowe: Alt + 4
  • Mapa Witryny: Alt + 5
  • Przejdź do treści strony: Alt + 6
BIP

Wydział Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Nieruchomościami

Kierownik Wydziału - Katarzyna Jasińska

  • tel. (34) 3100184 lub centrala (34) 3100150
    e-mail:

  • wypis i wyrys, przeznaczenie działek w planie zagospodarowanie przestrzennego, warunki zabudowy - tel: (34) 31 001 86,
  • nadawanie numerów na bud.mieszkalne,nazewnictwo ulic, rozgraniczenia, podział nieruchomości, decyzje celu publicznego - tel: (34) 31 001 87
  • przekształcenie prawa wieczystego użytkowania, sprzedaż, dzierżawa, użytkowanie wieczyste, sprawy obronne - tel: (34) 31 001 80

Do podstawowego zakresu działania Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Nieruchomościami należy:

  1. koordynacja prac dotyczących opracowywania planu ogólnego gminy (POG) oraz jego zmian wraz z ewidencjonowaniem dokumentacji prac planistycznych;
  2. koordynacja prac dotyczących opracowywania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian wraz z ewidencjonowaniem dokumentacji prac planistycznych;
  3. koordynowanie prac gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej;
  4. prowadzenie rejestru aktualnych planów zagospodarowania przestrzennego;
  5. przygotowywanie okresowych ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy;
  6. prowadzenie rejestru wniosków o sporządzenie planu zagospodarowania przestrzennego gminy lub jego zmianę;
  7. prowadzenie rejestru wniosków o zmianę planu ogólnego gminy;
  8. pozyskiwanie z państwowego zasobu geodezyjnego urzędowych kopii map zasadniczych lub katastralnych wykorzystywanych przy sporządzaniu dokumentów planistycznych gminy;
  9. zgłaszanie do publicznie dostępnej ewidencji zbiorów i usług danych przestrzennych dokumentów planistycznych niezwłocznie po ich uchwaleniu i wejściu w życie;
  10. prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych w zakresie informacji o środowisku i jego ochronie dotyczących procedur związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym;
  11. prowadzenie Rejestru Urbanistycznego;
  12. przekazywanie informacji do Wydz. GOR o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko opracowywanych przy sporządzeniu studium i planów zagospodarowania przestrzennego, celem wprowadzenia do bazy OOŚ;
  13. prowadzenie procedury dot. ewentualnego uchwalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń;
  14. sporządzanie wypisów, wyrysów i zaświadczeń dla nieruchomości na podstawie miejscowych planów i studium (do czasu jego obowiązywania) oraz na podstawie planu ogólnego gminy;
  15. ustalanie faktycznego zagospodarowania i wykorzystania terenu inwestycji i terenów sąsiednich dla potrzeb określenia dopuszczalnych poziomów hałasu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  16. prowadzenie postępowań dotyczących naliczania renty planistycznej;
  17. wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
  18. prowadzenie rejestrów wydanych decyzji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz sporządzanie i przesyłanie wojewodzie kwartalnych sprawozdań o decyzjach ustalających lokalizację celu publicznego;
  19. bieżąca współpraca i konsultacje z wydziałami urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi gminy w celu koordynacji uzgodnień, planów i decyzji z potrzebami inwestycyjnymi Gminy;
  20. opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości w oparciu o ustalenia obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego;
  21. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach podziałów nieruchomości;
  22. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie rozgraniczeń nieruchomości;
  23. wydawanie postanowień obciążających strony postępowania kosztami rozgraniczenia;
  24. prowadzenie postępowań w zakresie połączeń, scalania i podziałów geodezyjnych nieruchomości;
  25. prowadzenie negocjacji dotyczących ustalenia odszkodowań za grunty wydzielone pod drogi gminne, powstałe w wyniku podziałów geodezyjnych;
  26. rozpatrywanie wniosków o stwierdzanie nabycia z mocy prawa - prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność gminy oraz własności położonych na nich budynków;
  27. rozpatrywanie wniosków mających charakter roszczeniowy o zawarcie umów o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste oraz o przeniesienie własności znajdujących się na nim budynków i innych urządzeń i lokali;
  28. rozpatrywanie wniosków w sprawie nabycia garażu na własność oraz oddania w użytkowanie wieczyste gruntu niezbędnego do korzystania z tego garażu;
  29. prowadzenie i aktualizacja ewidencji gminnych nieruchomości oraz zlecanie ich wyceny;
  30. sporządzanie planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości;
  31. określanie zasad obciążania nieruchomości wchodzących w skład gminnego zasobu;
  32. prowadzeniem spraw związanych z nabywaniem nieruchomości gruntowych do gminnego zasobu nieruchomości;
  33. składanie wniosków do Starosty o wywłaszczenie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań własnych Gminy;
  34. prowadzenie postępowań związanych z wypłatą odszkodowań za grunty przejmowane na mienie gminy na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
  35. prowadzeniem spraw związanych ze sprzedażą, zamianą i oddawaniem gruntów w użytkowanie wieczyste;
  36. prowadzeniem spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych w drodze przetargu oraz na rzecz ich najemców;
  37. oddawanie nieruchomości gruntowych w najem, dzierżawę i użyczenie;
  38. oddawanie nieruchomości w trwały zarząd i użytkowanie;
  39. aktualizacja opłat rocznych ustalonych z tytułu trwałego zarządu, użytkowania i użytkowania wieczystego nieruchomości;
  40. wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości;
  41. ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości na skutek ich geodezyjnego podziału;
  42. podejmowanie czynności w postępowaniach sądowych dotyczących w szczególności własności nieruchomości lub innych praw rzeczowych na nieruchomości;
  43. przekształcanie prawa wieczystego użytkowania w prawo własności na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych nieruchomości;
  44. przygotowywanie informacji o stanie mienia komunalnego;
  45. prowadzenie spraw związanych z podziałem terytorialnym gminy;
  46. prowadzenie rejestru aktualnych nazw placów i ulic;
  47. prowadzenie postępowań związanych z nadaniem nazw ulicom i placom na terenie gminy lubich zmianami;
  48. nadawanie numerów porządkowych posesjom na terenie gminy wraz z umieszczaniem stosownej informacji w ogólnodostępnym systemie informatycznym;
  49. prowadzenie ewidencji nadanych numerów porządkowych;
  50. sporządzanie sprawozdań dla urzędu statystycznego w zakresie zmian numeracji porządkowej nieruchomości;
  51. przekazywanie instytucjom informacji o dokonanych zmianach w nazewnictwie ulic;
  52. przygotowywanie wniosków kierowanych do wojewody o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości na mienie gminy w oparciu o obowiązujące przepisy prawne;
  53. ujawnianie w księgach wieczystych własności nieruchomości nabytych na mienie gminy;
  54. przygotowywanie projektów postanowień prostujących oczywiste omyłki w aktach własności ziemi wydanych na podstawie ustawy z dnia 26 października 1971 r. o uregulowaniu własności gospodarstw rolnych;
  55. realizacja zadań z zakresu ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w tym:
    a) sporządzanie i aktualizacja programu opieki nad zabytkami na podstawie gminnej ewidencji zabytków,
    b) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomości z terenu gminy, objętych wojewódzką ewidencją zabytków;
  56. prowadzenie spraw (w tym rejestru) związanych z nabywaniem praw majątkowych przypadających Gminie w związku z art. 935 Kodeksu Cywilnego.

Redakcja strony: Wydział Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki NieruchomościamiRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 2

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl