sprawy p.poż., archiwum, Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - (34) 3100171
działalność gospodarcza, zezwolenia na alkohole, Biuletyn Informacji Publicznej - (34) 3100172
Informatyk, redakcja strony internetowej - (34) 3100185
Do podstawowego zakresu działania Wydziału Organizacyjnego należy:
zapewnienie sprawnej organizacji i prawidłowego funkcjonowania Urzędu;
administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej oraz witryną internetową gminy;
sprawowanie obsługi sekretarsko – biurowej burmistrza, jego zastępcy i sekretarza;
zapewnienie właściwej informacji wizualnej w urzędzie;
zamawianie pieczęci urzędowych i innych pieczątek, w tym prowadzenie ich rejestru oraz przeprowadzanie likwidacji;
prowadzenie spraw związanych z prenumeratą czasopism oraz zamawianiem pozycji książkowych dla pracowników urzędu;
prowadzenie ewidencji wykonywania czynności związanych z ogłaszaniem obwieszczeń urzędowych i innych ogłoszeń, doręczeń zastępczych;
prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji zgodnie z odrębnymi uregulowaniami;
prowadzenie spraw z zakresu udzielania informacji publicznej, w tym prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
prowadzenie spraw z zakresu udostępniania informacji sektora publicznego celem ich ponownego wykorzystywania;
prowadzenie archiwum zakładowego;
obsługa punktu kancelaryjnego – biura podawczego w zakresie przyjmowania i rejestracji korespondencji wpływającej do urzędu oraz korespondencji wychodzącej;
prowadzenie spraw związanych z wysyłką korespondencji listownej wychodzącej z urzędu;
zaopatrywanie urzędu w środki czystości, materiały biurowe, sprzęt biurowy oraz meble biurowe;
planowanie remontów i zapewnienie bieżącego utrzymania budynków urzędu;
realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej, w tym: a) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem OSP na terenie gminy w zakresie ubezpieczenia mienia, członków OSP i młodzieżowych drużyn pożarniczych, okresowych badań lekarskich członków OSP oraz okresowych przeglądów technicznych obiektów i sprzętu OSP, b) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem udzielanej przez gminę dotacji na działalność bojową OSP;
zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych wykorzystywanych w urzędzie;
zapewnienie sprawności i zarządzanie systemami informatycznymi, oprogramowaniem i siecią wewnętrzną urzędu;
zapewnienie utrzymania i konserwacji sprzętu komputerowego;
współpraca z pracownikami urzędu w zakresie obsługi i eksploatacji sprzętu komputerowego;
współdziałanie z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie ochrony danych osobowych;
realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 8 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców oraz ustawie z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy;
wydawanie licencji na prowadzenie zarobkowego przewozu osób taksówkami osobowymi na terenie gminy;
realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
prowadzenie całokształtu spraw związanych z ogłaszaniem otwartych konkursów ofert na realizację zadań wynikających z rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
prowadzenie spraw związanych z profilaktyką i przeciwdziałaniem problemom wynikającym z uzależnienia od alkoholu i narkomanii;
prowadzenie spraw związanych z zezwoleniami na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych;
prowadzenie i koordynacja całokształtu działań dotyczących współpracy z zagranicą, w tym: a) poszukiwanie i nawiązywanie kontaktów partnerskich, b) współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, c) techniczno – organizacyjna obsługa wyjazdów, konferencji, spotkań oraz przyjmowanie delegacji zagranicznych;
prowadzenie całokształtu spraw związanych z ubezpieczeniem mienia i OC;
prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami trwałymi oraz ich likwidacją;
prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień wydawanych przez burmistrza;
prowadzenie spraw związanych z wynajmem sali sesyjnej i sali ślubów urzędu;
realizacja zadań związanych z wyborami prezydenckimi, parlamentarnymi i samorządowymi oraz przeprowadzeniem referendum lokalnego i ogólnokrajowego;
prowadzenie rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz podmiotów wykonujących bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej, w tym sposobu dokumentowania podejmowanych kontaktów;
prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem przeciwpożarowym w budynkach urzędu;
realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.