Alt + 9

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Jak korzystać z BIP: Alt + 2
  • Menu Przedmiotowe: Alt + 3
  • Menu Podmiotowe: Alt + 4
  • Mapa Witryny: Alt + 5
  • Przejdź do treści strony: Alt + 6
BIP

Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

  • tel. (34) 3100191; (34) 3100192 lub centrala (34) 3100150
    e-mail:

Do zakresu działania Biura Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, należy realizacja zadań wynikających z przepisów prawnych w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych w szczególności:

  1. prowadzenie ewidencji ludności i stała aktualizacja rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców;
  2. rejestracja w rejestrze PESEL danych obywateli i cudzoziemców zameldowanych na pobyt stały i czasowy, którym nadano numer PESEL;
  3. usuwanie niezgodności danych zawartych w rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańców;
  4. prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach o nadanie numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów;
  5. przyjmowanie zgłoszeń zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego i zgłoszeń wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego oraz zgłoszeń wyjazdu za granice Rzeczypospolitej Polskiej z zamiarem stałego lub czasowego pobytu za granicą;
  6. wydawanie na wniosek zainteresowanej osoby z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkanie cudzoziemców, zaświadczeń zawierających opis przetwarzanych danych dotyczących tej osoby;
  7. udostępnianie jednostkowych danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców;
  8. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach o zameldowanie i wymeldowanie;
  9. sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu;
  10. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań określonych w ustawie z dnia 9 listopada 2000 o repatriacji;
  11. prowadzenie rejestru wyborców;
  12. sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców.
  13. wydawanie i wymiana dowodów osobistych;
  14. przyjmowanie zgłoszeń o utracie dowodu osobistego;
  15. unieważnianie dowodów osobistych;
  16. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego w miejscu pobytu wnioskodawcy;
  17. wprowadzenie i przetwarzanie danych w Rejestrze Dowodów Osobistych;
  18. prowadzenie zbioru dokumentacji związanej z dokumentami osobistymi;
  19. wydawanie zaświadczeń zawierających pełny odpis danych przetwarzanych w Rejestrze Dowodów Osobistych;
  20. udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych w trybie jednostkowym;
  21. udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.

Redakcja strony: Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów OsobistychRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 1543

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl