Wydział Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Nieruchomościami
Kierownik Wydziału - Katarzyna Jasińska
- tel. (34) 3100184 lub centrala (34) 3100150
e-mail:
- wypis i wyrys, przeznaczenie działek w planie zagospodarowanie przestrzennego, warunki zabudowy - tel: (34) 31 001 86,
- nadawanie numerów na bud.mieszkalne,nazewnictwo ulic, rozgraniczenia, podział nieruchomości, decyzje celu publicznego - tel: (34) 31 001 87
- przekształcenie prawa wieczystego użytkowania, sprzedaż, dzierżawa, użytkowanie wieczyste, sprawy obronne - tel: (34) 31 001 80
Do podstawowego zakresu działania Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Nieruchomościami należy:
- koordynacja spraw związanych z opracowywaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz zmian studium;
- koordynacja prac związanych z opracowywaniem projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- koordynowanie prac gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej;
- prowadzenie rejestru aktualnych planów zagospodarowania przestrzennego;
- przygotowywanie okresowych ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy;
- prowadzenie rejestru wniosków o sporządzenie planu zagospodarowania przestrzennego gminy lub jego zmianę;
- rejestracja wniosków o zmianę studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
- sporządzanie wypisów, wyrysów i zaświadczeń dla nieruchomości na podstawie miejscowych planów i studium;
- ustalanie faktycznego zagospodarowania i wykorzystania terenu inwestycji i terenów sąsiednich dla potrzeb określenia dopuszczalnych poziomów hałasu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie postępowań dotyczących naliczania renty planistycznej;
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o lokalizację inwestycji celu publicznego;
- prowadzenie rejestrów wydanych decyzji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz sporządzanie i przesyłanie wojewodzie kwartalnych sprawozdań o decyzjach ustalających lokalizację celu publicznego;
- bieżąca współpraca i konsultacje z Wydziałem Inwestycji i Rozwoju w celu koordynacji uzgodnień, planów i decyzji z potrzebami inwestycyjnymi Gminy;
- opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości;
- korespondencja z innymi organami w zakresie działania wydziału;
- prowadzenie postępowań w zakresie scalania, podziałów geodezyjnych i rozgraniczeń nieruchomości;
- rozpatrywanie wniosków o stwierdzanie nabycia z mocy prawa: prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność gminy oraz własności położonych na nich budynków;
- rozpatrywanie wniosków mających charakter roszczeniowy o zawarcie umów o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste oraz o przeniesienie własności znajdujących się na nim budynków i innych urządzeń i lokali;
- rozpatrywanie wniosków w sprawie nabycia garażu na własność oraz oddania w użytkowanie wieczyste gruntu niezbędnego do korzystania z tego garażu;
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji gminnych nieruchomości oraz zlecanie ich wyceny;
- sporządzanie planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości;
- określanie zasad obciążania nieruchomości wchodzących w skład gminnego zasobu;
- przeprowadzanie rokowań o nabycie w drodze umowy prawa własności, prawa użytkowania wieczystego lub innego prawa rzeczowego na nieruchomości poprzedzających wywłaszczenie tych praw;
- prowadzeniem spraw związanych ze sprzedażą, zamianą i oddawaniem gruntów w użytkowanie wieczyste;
- prowadzeniem spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych na rzecz ich najemców;
- oddawanie nieruchomości gruntowych w najem, dzierżawę i użyczenie;
- oddawanie nieruchomości w trwały zarząd i użytkowanie;
- aktualizacja opłat rocznych ustalonych z tytułu trwałego zarządu użytkowania i użytkowania wieczystego nieruchomości;
- wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości;
- ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości na skutek ich geodezyjnego podziału;
- podejmowanie czynności w postępowaniach sądowych dotyczących w szczególności własności nieruchomości lub innych praw rzeczowych na nieruchomości;
- prowadzeniem spraw związanych z nabywaniem nieruchomości gruntowych do gminnego zasobu nieruchomości;
- przekształcanie prawa wieczystego użytkowania w prawo własności na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych nieruchomości;
- przygotowywanie informacji o stanie mienia komunalnego;
- prowadzenie spraw związanych z podziałem terytorialnym gminy;
- prowadzenie rejestru aktualnych nazw placów i ulic;
- prowadzenie postępowań związanych z nadaniem nazw ulicom i placom na terenie gminy lub ich zmianami;
- nadawanie numerów porządkowych posesjom na terenie Gminy;
- prowadzenie ewidencji nadanych numerów porządkowych;
- sporządzanie sprawozdań dla urzędu statystycznego w zakresie zmian numeracji nieruchomości;
- przekazywanie instytucjom (Poczta Polska, Telekomunikacja Polska, Policja, ZUS, KRUS, Urząd Skarbowy, Starostwo Powiatowe) informacji o dokonanych zmianach w nazewnictwie ulic i zmianach numeracji porządkowej posesji;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach podziałów nieruchomości;
- prowadzenie postępowań w sprawie rozgraniczeń nieruchomości;
- prowadzenie negocjacji dotyczących ustalenia odszkodowań za grunty wydzielone pod drogi gminne, powstałe w wyniku podziałów geodezyjnych;
- przygotowywanie materiałów dotyczących nabywania gruntów, w szczególności położonych w pasach drogowych dróg gminnych;
- występowanie do Wojewody o stwierdzenie nabycia nieruchomości na mienie gminy w oparciu o obowiązujące przepisy prawne;
- ujawnianie w księgach wieczystych własności nieruchomości nabytych na mienie gminy;
- sporządzanie miesięcznych sprawozdań do Wojewody Śląskiego z procesu ujawniania prawa własności gminy w systemie Integracyjna Platforma Elektroniczna;
- przygotowywanie projektów postanowień prostujących oczywiste omyłki w aktach własności ziemi wydanych na podstawie ustawy z dnia 26 października 1971 r. o uregulowaniu własności gospodarstw rolnych;
- realizacja zadań z zakresu ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w tym:
a) sporządzanie i aktualizacja programu opieki nad zabytkami na podstawie gminnej ewidencji zabytków,
b) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomości z terenu gminy, objętych wojewódzką ewidencją zabytków;
- prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych poprzez aplikację „EKOportal” w zakresie informacji o środowisku i jego ochronie w zakresie praw Wydziału;
- przekazywanie informacji do Wydz. GOR o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko celem wprowadzenia do bazy OOŚ.
Redakcja strony: Wydział Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki NieruchomościamiRejestr zmian
- Podmiot udostępniający informację:Urząd Miejski w Kłobucku
- Pierwsza publikacja:Miłkowski Paweł2017-12-18 12:06:15
- Aktualizacja publikacji:Pastuszka Anna2021-10-28 08:51:57
- Wytworzenie informacji:Kasprzak Magdalena2017-12-18 12:06:00
- Zatwierdzenie informacji:Zakrzewski Jerzy2021-10-28 08:51:38
Drukuj
Liczba odwiedzin: 10913