Wydział Inwestycji i Rozwoju
Kierownik Wydziału - Piotr Chaliński
- tel. (34) 3100181 lub centrala (34) 3100150
e-mail:
- inwestycje, przetargi - (34) 3100182; (34) 3100183
1. Do podstawowego zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju należy:
- realizacja zadań z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych;
- realizacja zadań z zakresu przygotowania inwestycji;
- realizacja zadań z zakresu realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych;
- realizacja zadań z zakresu rozliczania finansowego przedsięwzięć inwestycyjnych
- realizacja spraw z zakresu ustawy Prawo o zgromadzeniach;
- realizacja spraw z zakresu ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych;
- uzgadnianie miejsc startów i lądowań śmigłowców w przypadku ratowania życia lub zdrowia ludzkiego;
- prowadzenie spraw z zakresu opracowania programu rozwoju wodociągów, zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych;
- prowadzenie spraw z zakresu rozwoju gminy i funduszy pomocowych Unii Europejskiej.
2. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych należy w szczególności:
- sporządzanie planów zamówień publicznych w oparciu o wnioski składane przez pracowników Urzędu Miejskiego w Kłobucku;
- przekazanie Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich lub zamieszczanie na własnej stronie internetowej wstępnych ogłoszeń informacyjnych o planowanych w ciągu następnych 12 miesięcy zamówieniach, lub umowach ramowych, niezwłocznie po zatwierdzeniu albo uchwaleniu planu finansowego;
- sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych i przekazywanie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych w terminie określonym ustawą;
- przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza Kłobucka w sprawie powołania komisji przetargowej;
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych;
- przygotowywanie wniosków, zawiadomień do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych;
- sporządzanie ogłoszeń o wszczęciu postępowania, ogłoszeń o przetargach, ogłoszeń o udzieleniu zamówienia oraz ogłoszeń o zawarciu umowy i zamieszczanie ich w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Biuletynie Zamówień Publicznych udostępnionym na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń urzędu oraz w gazecie lokalnej;
- przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszeń do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
- udzielanie wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz przygotowywanie w szczególnie uzasadnionych przypadkach projektów modyfikacji treści specyfikacji;
- przygotowywanie informacji dotyczących poprawy oczywistych omyłek pisarskich, omyłek rachunkowych oraz wezwań do uzupełnienia dokumentów;
- sporządzanie zawiadomień o wykluczeniu wykonawcy, odrzuceniu oferty, wyborze najkorzystniejszej oferty, unieważnieniu postępowania oraz zamieszczanie ich na stronie internetowej zamawiającego;
- organizowanie posiedzeń komisji przetargowej oraz obsługa techniczno - organizatorska i sekretarska prac komisji;
- sporządzenie protokołu z przeprowadzonego postępowania;
- dbałość i ochrona dokumentacji postępowania, protokołów, ofert oraz pozostałych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trakcie jego trwania;
- przygotowywanie projektów umów zawieranych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych;
- udział w postępowaniu odwoławczym;
- załatwianie wniosku o zwrot wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
- współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych;
- doradztwo i udzielanie informacji z zakresu Prawa zamówień publicznych pracownikom Urzędu.
3. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu przygotowania inwestycji należy w szczególności:
- przygotowanie i uzgadnianie danych wyjściowych do opracowania dokumentacji projektowych przedsięwzięć inwestycyjnych, ujętych w budżecie gminy;
- przygotowanie kompletu dokumentów do udzielenia zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięć inwestycyjnych;
- współpraca z jednostkami projektowymi w zakresie zleconych dokumentacji projektowych oraz nadzór nad realizacją umów na prace projektowe;
- sprawdzanie kompletności opracowanego projektu i spełnienia wymagań określonych w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, zgodności z założeniami przekazanymi na etapie udzielenia zamówienia i w trakcie współpracy z jednostką projektową, jak również z postanowieniami umownymi oraz egzekwowanie usunięcia ewentualnych nieprawidłowości lub uzupełnienia braków;
- sprawdzanie kosztorysów inwestorskich pod względem zgodności ich wykonania z przepisami prawa;
- przygotowanie zadań polegających na modernizacji obiektów istniejących bądź kapitalnych remontów, dla których procesy przygotowania i realizacji robót są analogiczne jak dla przedsięwzięć inwestycyjnych;
- sporządzanie wykazów dokumentacji projektowych, których opracowanie nie zostanie zakończone w danym roku budżetowym;
- przygotowanie i przekazywanie niezbędnej dokumentacji do Wydziału GOR celem naliczenia opłaty adiacenckiej;
- przekazywanie informacji do Wydziału GOR o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko celem wprowadzenia do bazy OOŚ.
4. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych należy w szczególności:
- ustanawianie inspektora nadzoru inwestorskiego;
- zapewnianie sprawowania przez projektanta nadzoru autorskiego;
- zapewnianie sprawowania nadzoru nad istniejącym uzbrojeniem terenu przez przedstawicieli gestorów poszczególnych mediów;
- protokolarne przekazanie kierownikowi budowy terenu budowy oraz kompletu dokumentacji projektowej;
- sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót budowlanych z zawartymi umowami;
- w przypadku stwierdzenia konieczności wykonania robót dodatkowych przeprowadzenie procedury zlecania tych robót zgodnie z przepisami prawa, w tym ustawy Prawo zamówień publicznych;
- uczestniczenie w odbiorach robót budowlanych zanikających i ulegających zakryciu;
- rozwiązywanie przy pomocy odpowiednich służb wszelkich problemów natury technicznej i formalno-prawnej powstałych w fazie realizacji robót budowlanych;
- organizowanie odbiorów końcowych i zapewnienie udziału w nich przedstawicieli organów, których opinia o odbieranym obiekcie wynika z przepisów szczegółowych;
- zapewnienie sporządzania dokumentacji powykonawczej zrealizowanych obiektów budowlanych;
- zawiadamianie właściwych organów o rozpoczęciu i zakończeniu robót budowlanych;
- uzyskiwanie pozwoleń na użytkowanie obiektów i przekazywanie ich użytkownikom wraz z kompletem dokumentacji budowy oraz instrukcjami obsługi i eksploatacji, jeżeli charakter obiektu tego wymaga;
- uczestnictwo w przeglądach stanu technicznego obiektów w okresach gwarancji, egzekwowanie naprawy lub usunięcia wad lub usterek w wypadku ich stwierdzenia,
- uczestniczenie w odbiorach ostatecznych,
- zlecanie opracowań geodezyjnych w celu zgłaszania zmian danych ewidencyjnych w ewidencji gruntów dla obiektów budowlanych powstałych w związku z realizacją przedsięwzięć inwestycyjnych.
5. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu rozliczania finansowego przedsięwzięć inwestycyjnych należy w szczególności:
- prowadzenie ewidencji wniesionych wadiów, przekazywanie informacji do Wydziału Finansowego o terminach ich zwolnienia;
- egzekwowanie, zwalnianie i przedłużanie ważności zabezpieczeń należytego wykonania umów oraz zabezpieczeń z tytułu gwarancji jakości;
- prowadzenie rejestru zabezpieczeń należytego wykonania umów i zabezpieczeń z tytułu gwarancji jakości;
- przyjmowanie i kontrola wpływających faktur za roboty budowlane, usługi, dostawy bądź zakupy ze szczególnym zwróceniem uwagi na zgodność warunków płatności z postanowieniami umownymi, zakresem rzeczowym faktycznie wykonanych robót, kosztorysem ofertowym, prawidłowością naliczania wysokości podatku VAT;
- przekazywanie dokumentów stanowiących podstawę dokonania zapłaty za wykonane roboty do Wydziału Finansowego z ewentualnymi dyspozycjami dotyczącymi potrąceń bądź to z tytułu uzupełnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, bądź innych potrąceń np. kompensat z tytułu naliczonych kar umownych;
- prowadzenie narastająco ewidencji wydatków odrębnie dla każdego z zadań oraz łącznie w rozbiciu na odpowiednie działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej;
- wnioskowanie do Burmistrza o dokonanie stosownych zmian budżetu w wypadku konieczności ich wprowadzenia zarówno w planie rzeczowym jak i finansowym;
- rozliczanie zadań inwestycyjnych, na które poniesiono nakłady inwestycyjne w rozbiciu na poszczególne obiekty inwentarzowe podlegające przejęciu na majątek Gminy oraz wystawienie dokumentów OT i PT.
6. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu rozwoju gminy i funduszy pomocowych Unii Europejskiej należy w szczególności:
- zbieranie wniosków i analiza potrzeb w zakresie przyszłych przedsięwzięć inwestycyjnych,
- przygotowanie do projektu budżetu zamierzeń w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych,
- opracowanie harmonogramu realizacji wydatków budżetu w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych,
- przygotowanie zbiorczych analiz z realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych,
- inicjowanie i koordynowanie całością prac w zakresie konstruowania strategii i planów rozwoju Gminy, a w tym:
a) opracowywanie diagnozy stanu istniejącego oraz szans i zagrożeń rozwoju Gminy,
b) opracowywanie wizji Gminy z uwzględnieniem strategicznych kierunków rozwoju,
c) określenie celów strategicznych,
d) formułowanie celów operacyjnych dla poszczególnych dziedzin społeczno – gospodarczych Gminy,
e) określenie zadań infrastrukturalnych, ich priorytetów, a także środków niezbędnych do ich realizacji,
- koordynowanie prac związanych z realizacją przedsięwzięć wynikających ze strategii i planów rozwoju Gminy:
a) monitoring i analiza kluczowych parametrów i uwarunkowań rozwoju,
b) monitoring bieżącej realizacji strategii i planów rozwoju - sporządzanie sprawozdań,
c) aktualizacja strategii i planów rozwoju wynikająca ze zmieniających się uwarunkowań społecznych i gospodarczych,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wspierającymi rozwój lokalny,
- ustalanie zasad, metodyki i organizacji prac w ramach procesu wieloletniego programowania inwestycyjnego,
- opracowanie projektu wykazu przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej we współpracy z wydziałami Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi,
- koordynowanie prac nad aktualizacją wykazu przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej,
- opracowanie propozycji weryfikacji przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej na podstawie sprawozdań wydziałów urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych o stanie zaawansowania realizacji zadań w poszczególnych latach,
- weryfikowanie zgłaszanych do realizacji przedsięwzięć pod względem realizacji celów strategicznych rozwoju Gminy i czuwanie nad zgodnością planowanych do realizacji inwestycji ze strategią i planami rozwoju Gminy,
- prowadzenie bazy danych i analiza dostępnych źródeł współfinansowania projektów z funduszy i programów pomocowych Unii Europejskiej,
- współpraca z organizacjami i instytucjami – lokalnymi, regionalnymi, krajowymi oraz europejskimi – w celu pozyskiwania i wykorzystania funduszy Unii Europejskiej na realizację zadań publicznych,
- prowadzenie bazy danych o projektach współfinansowanych z funduszy i programów pomocowych Unii Europejskiej, przygotowywanych do realizacji, będących w trakcie realizacji oraz zrealizowanych przez wydziały Urzędu i gminne jednostki organizacyjne,
- współpraca z wydziałami Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi – uczestniczącymi w planowaniu, realizowaniu i monitorowaniu projektów infrastrukturalnych i społecznych, współfinansowanych z funduszy europejskich,
- prowadzenie doradztwa dla wydziałów Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie korzystania z funduszy europejskich,
- opracowywanie materiałów i opinii na konsultacje lokalne, regionalne i krajowe dotyczące funduszy Unii Europejskich,
- przygotowanie dokumentów aplikacyjnych i sporządzanie wniosków o dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych z funduszy Unii Europejskiej we współpracy z wydziałami Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi,
- współdziałanie z innymi jednostkami samorządowymi w zakresie polityki regionalnej i integracji z Unią Europejską,
- przygotowanie ofert inwestycyjnych we współpracy z innymi wydziałami Urzędu i ich promocja;
- redakcja i zamieszczanie na Platformie e-usług kulturalnych informacji o Gminie Kłobuck (www.kultura.silesia.pl);
- przeglądy gwarancyjne oświetlenia.
Redakcja strony: Wydział Inwestycji i RozwojuRejestr zmian
- Podmiot udostępniający informację:Urząd Miejski w Kłobucku
- Pierwsza publikacja:Miłkowski Paweł2017-12-18 12:05:05
- Aktualizacja publikacji:Pastuszka Anna2019-05-24 10:24:07
- Wytworzenie informacji:Kasprzak Magdalena2017-12-18 12:04:37
- Zatwierdzenie informacji:Zakrzewski Jerzy2019-05-24 10:23:56