Wydział Organizacyjny
Sekretarz Gminy Kłobuck - Sylwia Piątkowska
- sprawy p.poż., archiwum, Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - (34) 3100171
- działalność gospodarcza, zezwolenia na alkohole, Biuletyn Informacji Publicznej - (34) 3100172
- Informatyk, redakcja strony internetowej - (34) 3100185
Do podstawowego zakresu działania Wydziału Organizacyjnego należy:
- zapewnienie sprawnej organizacji i prawidłowego funkcjonowania Urzędu;
- administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej oraz witryną internetową gminy;
- sprawowanie obsługi sekretarsko – biurowej burmistrza, jego zastępcy i sekretarza;
- zapewnienie właściwej informacji wizualnej w urzędzie;
- zamawianie pieczęci urzędowych i innych pieczątek, w tym prowadzenie ich rejestru oraz przeprowadzanie likwidacji;
- prowadzenie spraw związanych z prenumeratą czasopism oraz zamawianiem pozycji książkowych dla pracowników urzędu;
- prowadzenie ewidencji wykonywania czynności związanych z ogłaszaniem obwieszczeń urzędowych i innych ogłoszeń, doręczeń zastępczych;
- prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji zgodnie z odrębnymi uregulowaniami;
- prowadzenie spraw z zakresu udzielania informacji publicznej, w tym prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
- prowadzenie spraw z zakresu udostępniania informacji sektora publicznego celem ich ponownego wykorzystywania;
- prowadzenie archiwum zakładowego;
- obsługa punktu kancelaryjnego – biura podawczego w zakresie przyjmowania i rejestracji korespondencji wpływającej do urzędu oraz korespondencji wychodzącej;
- prowadzenie spraw związanych z wysyłką korespondencji listownej wychodzącej z urzędu;
- zaopatrywanie urzędu w środki czystości, materiały biurowe, sprzęt biurowy oraz meble biurowe;
- planowanie remontów i zapewnienie bieżącego utrzymania budynków urzędu;
- realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej, w tym:
a) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem OSP na terenie gminy w zakresie ubezpieczenia mienia, członków OSP i młodzieżowych drużyn pożarniczych, okresowych badań lekarskich członków OSP oraz okresowych przeglądów technicznych obiektów i sprzętu OSP,
b) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem udzielanej przez gminę dotacji na działalność bojową OSP;
- zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych wykorzystywanych w urzędzie;
- zapewnienie sprawności i zarządzanie systemami informatycznymi, oprogramowaniem i siecią wewnętrzną urzędu;
- zapewnienie utrzymania i konserwacji sprzętu komputerowego;
- współpraca z pracownikami urzędu w zakresie obsługi i eksploatacji sprzętu komputerowego;
- współdziałanie z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie ochrony danych osobowych;
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 8 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców oraz ustawie z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy;
- wydawanie licencji na prowadzenie zarobkowego przewozu osób taksówkami osobowymi na terenie gminy;
- realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z ogłaszaniem otwartych konkursów ofert na realizację zadań wynikających z rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
- prowadzenie spraw związanych z profilaktyką i przeciwdziałaniem problemom wynikającym z uzależnienia od alkoholu i narkomanii;
- prowadzenie spraw związanych z zezwoleniami na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych;
- prowadzenie spraw w zakresie obrony cywilnej, w tym:
a) dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
b) opracowywanie gminnego planu obrony cywilnej, rocznych i wieloletnich planów działania szefa obrony cywilnej,
c) opracowywane planu zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych i jego aktualizacja,
d) planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,
e) organizacja formacji obrony cywilnej, w tym aktualizacja stanu osobowego ilościowego formacji,
f) organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
g) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
h) uczestnictwo w wojewódzkich treningach syren alarmowych,
i) nadzór nad aktualizacją danych w Systemie Rejestracji Syren Alarmowych,
j) prowadzenie elektronicznej Bazy Szefa Obrony Cywilnej ARCUS 2005,
k) redagowanie ostrzeżeń, poradników, instrukcji, komunikatów i innych z zakresu obrony cywilnej i ochrony ludności,
l) planowanie i realizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki obrony cywilnej i ich magazynowanie, prowadzenie inwentaryzacji, przeklasyfikowania i wybrakowania sprzętu w magazynie OC, prowadzenie kart magazynowych, przyjmowanie i wydawanie zakupionego i zgromadzonego sprzętu oraz wykonywanie jego przeglądów i konserwacji,
m) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,
n) planowanie i zapewnianie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
o) pozyskiwanie, wydatkowanie i składanie sprawozdań z wykorzystania dotacji na realizację zadań obrony cywilnej;
- nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony;
- prowadzenie i koordynacja całokształtu działań dotyczących współpracy z zagranicą, w tym:
a) poszukiwanie i nawiązywanie kontaktów partnerskich,
b) współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
c) techniczno – organizacyjna obsługa wyjazdów, konferencji, spotkań oraz przyjmowanie delegacji zagranicznych;
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z ubezpieczeniem mienia i OC;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami trwałymi oraz ich likwidacją;
- /skreślony/
- prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień wydawanych przez burmistrza;
- prowadzenie spraw związanych z wynajmem sali sesyjnej i sali ślubów urzędu;
- realizacja zadań związanych z wyborami prezydenckimi, parlamentarnymi i samorządowymi oraz przeprowadzeniem referendum lokalnego i ogólnokrajowego;
- prowadzenie rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz podmiotów wykonujących bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej, w tym sposobu dokumentowania podejmowanych kontaktów;
- prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem przeciwpożarowym w budynkach urzędu;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Redakcja strony: Wydział OrganizacyjnyRejestr zmian
- Podmiot udostępniający informację:Urząd Miejski w Kłobucku
- Pierwsza publikacja:Miłkowski Paweł2017-12-18 12:04:14
- Aktualizacja publikacji:Pastuszka Anna2022-05-10 08:52:41
- Wytworzenie informacji:Piątkowska Sylwia2019-02-04 12:04:02
- Zatwierdzenie informacji:Zakrzewski Jerzy2022-05-02 08:52:30